تصفیه خانه پارس آباد مغان

 

این تصفیه خانه با ظرفیت ۶۰۰ لیتر بر ثانیه در شهر پارس آباد مغان احداث گردیده است . در سال ۱۳۹۰ پروژه ارتقا ظرفیت و راندمان حذف کدورت آب خام ورودی به این تصفیه خانه توسط شرکت مهندسی نوآوران پاکان قطره ، با نصب سوپر لاملا در تانک ته نشینی مستطیلی این تصفیه خانه انجام شد . میانگین راندمان حذف کدورت بعد از نصب سوپر لاملا درون تانک ته نشینی به بیش از ۹۵ % افزایش یافت.

زلال ساز لاملا

 

بیشتر بدانیم

پارس‌آباد مغان دومین شهر بزرگ استان اردبیل در شمال غربی ایران است. نام این شهر از کلمه پارسا، که نام خانوادگی مدیرعامل شرکت شیار آذربایجان که در سال ۱۳۳۰ شمسی این شهر را بنیان نهاد، برگرفته شده امّا بعدها به دلیل اشکال در تلفّظ دو حرف آ به صورت پشت سرهم یکی از الف‌ها حذف و شکل نوشتاری پارس‌آباد صورت امروزی خود را یافت.

شهر پارس‌آباد منطقه‌ای است که در جلگه‌ای هموار با آب و هوایی معتدل تا گرم قرار دارد. فاصله آن تا اردبیل ۲۲۰ کیلومتر می‌باشد. جلگه پارس‌آباد مستعدترین خاک و مطلوب‌ترین شرایط آب و هوایی را برای زراعت دامپروری و باغداری داراست. شرکت بزرگ کشت و صنعت و دامپروری مغان بزرگترین شرکت در نوع خود در کشور و در خاورمیانه با حجم عملیات زراعی، دامی و صنعتی در همین شهرستان دایر است همچنین وجود کارخانه قند، کمپوت سازی، مرباسازی، پنبه پاک کنی و کارگاه تولید لبنیات رونق خاصی به این شهرستان داده‌است.

پوشش گیاهی منطقه بیشتر به صورت علف‌های مرتع مرغوب می‌باشد و عشایر شاهسون که بقایای ۳۲ طایفه اصلی اند با حفظ نژاد و سنتهای خویش هنوز در دشت مغان به حیات خویش ادامه می‌دهند. از محصولات کشاورزی و دامی مغان می‌توان به پنبه، چغندر قند، ذرت، گندم، جو، برنج هاشمی، حبوبات، دانه‌های روغنی، کنجد، و میوه جات و بادام زمینی و سیر اشاره کرد.

محصولات تولیدی شرکت پاکان قطره در یک نگاه:

زلال ساز سوپر لاملا
افزایش ظرفیت تصفیه خانه های آب و فاضلاب از طریق زلال سازی آب های گل آلود و فاضلاب ها در کمترین فضا و کوتاه ترین زمان.

بسترهای ثابت رشد بیولوژیک (پکینگ مدیا)
کاربرد در اغلب فرایندهای نوین و تلفیقی تصفیه بیولوژیکی فاضلاب نظیرAF, UAFB, IFAS

بسترهای متحرک رشد بیولوژیک (مدیای معلق)
افزایش تولید بیومس در راکتور بیولوژیکی (کاربرد در فرایندهای نوین تصفیه بیولوژیکی فاضلاب نظیر MBBR)